Füüsikatunnis olgu elu ja lõbu

Õpetajate Leht on avaldanud loo meie kooli rõõmsameelsest füüsikagurust Rauno Neitost.

26-aastane Rauno Neito õpetab Tartumaa Kõrveküla Põhikooli lastele füüsikat, õpib haridusteaduste doktorantuuris ja loob loodusainete õpetamiseks terviklahendusi idufirmas Praktikal. „Need kolm asja moodustavad mu elus terviku. Kui üks ära võtta, hakkaks vanker logisema,“ ütleb Neito.

Veel kümnendas klassis ei meeldinud Rauno Neitole füüsikatunnid. Huvi tähtede vastu ja mõtte Tartu Ülikooli füüsikaerialale astuda tekitas „Tähesõdade“ film. Bakalaureusetöö viis Neito Tõravere observatooriumisse ja magistrantuuriski jätkas ta tähefüüsikaga.

Õpingute kõrvalt kutsuti ta juhendama Kõrveküla kooli robootikaringi. Lastel oli huvitav ja Neito tundis, et õpetamine sobib talle. Varsti kutsus direktor energilise rõõmsameelse noormehe õpetajaks.

„Esimeses tunnis mõtlesin küll, kuidas hakkama saan, aga vaikselt tulid kogemused,“ räägib Neito. „Füüsikateadmistega probleemi ei olnud, olin sõiduvees ja teadsin, millele mingi teema juures rõhuda. Aga klassi hallata ja konfliktiolukorras tegutseda oli veidi raskem. Eks aeg-ajalt ole raske nüüdki. Noor õpetaja on õpilastele lähemal kui vanemad kolleegid ja kuuleb noorte eraelulisi asju. Suhteid on lihtne luua, aga kui õpilased mind liiga sõbraks peavad, kannatab autoriteet. Eks see olegi tasakaalu otsimine ja kompimine.“

Kooli tööle tulles ei olnud Neitol pedagoogilist haridust toeks. Nüüd õpib ta teist aastat haridusteaduste doktorantuuris ja on saanud sealt palju teoreetilisi teadmisi ja nõuandeid-oskusi, kuidas mingis olukorras hakkama saada. Hiljuti esitas Neito ka õpetajakutse taotluse.

Doktoritöös keskendub ta õpilaste huvile füüsikatundides.

„Kuna mulle endale füüsika meeldib, tahan seda ka õpilastele võimalikult hästi edasi anda,“ ütleb Neito. Ta annab õpilastele võimaluse suhestuda õpitavaga. Iga teema puhul arutatakse üheskoos läbi, mis õpilastel sellest kasu võiks olla.

Üheksandas klassis soojusõpetust käsitledes tuli hiljuti juttu erisoojusest ja sellest, kuidas üks keha annab rohkem sooja. Seda oli hea seostada päevakajalise energeetika teemaga. Õpilased said ülesande arvutada välja, kui palju maksab üks duši all käik: kas rohkem või vähem kui jäätis?

..... EDASI LUGEDA SAAD SIIT!
Eelmine
KUIDAS AIDATA LAPSEL ÕPPIDA JA KESKENDUDA?
Järgmine
Palju õnne, õpetaja Julia!

Kirjuta esimene kommentaar

Email again: